wiedza

Rozwój marki artystycznej, czyli o tym, jak połączyć sztukę z biznesem

Od kilkuset lat w świadomości ludzi istniało przekonanie o tym, że artyści, mimo ogromnego talentu, nie wiodą specjalnie luksusowego i szczęśliwego życia. Możliwości rozwoju i realizowania zleceń były raczej znikome, a ostatecznie – dzieła najwybitniejszych artystów zostawały docenione dopiero po ich śmierci. Perspektywa życia w taki sposób nie brzmi zachęcająco. Na szczęście XXI wiek oferuje artystom dużo większe możliwości, a talent, zmysł estetyczny i umiejętność ich wykorzystania mogą okazać się niezwykle dochodowym darem. W jaki sposób? Dowiesz się z dalszej części artykułu.

Rozwój marki artystycznej w Internecie

Kiedyś artyści korzystali z dóbr, które oferowały ich czasy, tak jak np. gazety, które stały się miejscem promocji artystów po wynalezieniu druku. Obecnie jednak to Internet daje ogromne możliwości nowym twórcom. Ogromną zaletą tego medium jest przede wszystkim jego wszechstronność i fakt, że jest „miejscem”, które zrzesza miliony ludzi z całego świata. Na większości platform internetowych możesz promować siebie i swoją twórczość zupełnie za darmo. Profile na portalach społecznościowych umożliwiają zrzeszenie zaufanej społeczności, która nie tylko będzie zachwycać się Twoją twórczością i motywować Cię do dalszych działań, ale także stanie się częścią marketingu, polecając Twoje profile swoim znajomym. Dodatkowo, zakładając swoją stronę internetową, możesz stworzyć także sklep, w którym wystawisz na sprzedaż swoje dzieła.

Pomysł na Twoją markę artystyczną

Sam Internet nie stanie się remedium na wszelkie problemy ze sprzedażą. Niezwykle ważne jest to, aby nie zginąć w gąszczu innych twórców z branży, a żeby to osiągnąć, liczy się dobry pomysł, którym przyciągniesz do siebie ludzi. Nie tylko tych, którzy będą zainteresowani Twoją sztuką, ale także tych, którzy w jakimś stopniu będą mogli pomóc Ci w promocji Twojej marki. Kinga Maziuk w e-booku „Zbuduj markę artystyczną w zgodzie ze sobą” podaje przykład Banksy’ego, którego wizerunek okazał się marketingowym strzałem w 10!

Jednak sam pomysł to dopiero pierwszy krok. Kamieniem milowym okazuje się dopiero jego realizacja, a następnie efekty, które to działanie przyniesie. Nie przejmuj się, jeżeli nie wszystko idzie po Twojej myśli, promocja marki nie jest łatwym zadaniem. Jeżeli jednak uda Ci się przyciągnąć ludzi, potem jeszcze musisz poradzić sobie z utrzymaniem ich zainteresowania.

Jak być artystą-biznesmenem we współczesnym świecie?

Okazuje się, że robienie kariery artystycznej i jednoczesne bycie naprawdę dobrym przedsiębiorcą wcale się nie wyklucza. O tym, dlaczego warto być współczesnym Andy’m Warholem i nie wyjść jak Vincent Van Gogh na swojej sztuce, więcej opowiada Kinga Maziuk we wspomnianym wcześniej e-booku. Pozycja „Zbuduj markę artystyczną w zgodzie ze sobą” pomoże zmienić Ci swój sposób myślenia, jeżeli jesteś młodym artystą i nie wiesz, w jaki sposób możesz promować i sprzedawać swoje produkty. Autorka wyciąga lekcje z historii różnych artystów, dzięki czemu łatwiej będzie Ci uzmysłowić sobie następstwa Twoich poczynań. Co więcej, dowiesz się, jakie cechy charakteryzują artystę, a jakie – przedsiębiorcę. Po lekturze (zwanej przez autorkę kursoksiążką) uda Ci się z większą świadomością rozpocząć swój biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.