wiedza

Podcast i Instagram – nowe sposoby budowania wizerunku marki

praca przy komputerze

Podcasty oraz profile firm na portalach społecznościowych są coraz częstszym sposobem na budowanie wizerunku marki. Dzięki nagrywaniu podcastu oraz wykorzystaniu takich medium jak: Facebook, Instagram czy TikTok, marki są w stanie zbudować bliższą relację z odbiorcami. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że firma, która nie prowadzi działalności w Internecie — nie istnieje. Rzeczywiście w obecnych czasach kontakt z potencjalnymi klientami ma ogromny wpływ i na sprzedaż produktów i na odbiór marki.

Czym jest podcast?

Nazwa wywodzi się od dwóch anglojęzycznych słów. Pierwszym jest „iPod” – znany odtwarzacz muzyczny marki Apple, a drugim – „broadcast”, czyli transmisja, przekaz. Najprościej mówiąc, jest to nagranie głosowe wydawane w formie odcinków. Podcasty są udostępniane w Internecie – najczęściej na platformach streamingowych. Niektórzy podcasterzy decydują się także na publikowanie swoich treści na stronie YouTube ze względu na liczną społeczność oraz możliwość zarobku.
Dużo więcej informacji zawartych jest w e-booku Agnieszki Papaj-Żołyńskiej „
Podcast w biznesie”, w którym znajdziesz informacje jak samemu zabrać się z nagrywanie swojego podcastu. Autorka porusza temat tego, jak wygląda tworzenie podcastu od podszewki. Z „Podcastu w biznesie” dowiesz się, o czym należy pamiętać, zanim wypuści się pierwsze nagranie. 

Podcast w domu

Dlaczego podcasty są takie popularne?

Jednym z najważniejszych argumentów jest to, że transmisja podcastu nie odbywa się na żywo. Z tego względu można sięgnąć po najnowszy odcinek w każdym momencie bez obawy, że coś przegapimy. Podcasty są na wyciągnięcie Twojej ręki. W zasadzie do ich słuchania potrzebujesz jedynie smartfon z dostępem do Internetu. Dzięki temu możesz słuchać ulubionego podcastu w dowolnym miejscu! Na niektórych platformach jest możliwość pobrania takiego nagrania. Dzięki temu przerwane połączenie z Internetem podczas podróży pociągiem nie zepsuje nam słuchania interesującej opowieści na ulubiony temat. 

Podcast – dla kogo?

Obecnie oferta podcastów jest na tyle szeroka, że każdy jest w stanie znaleźć coś dla siebie. Wybierać można wśród licznych tematów. Prym wiodą podcasty kryminalne, o tematyce biznesowej, podróżnicze, a nawet wywiady. Podcasty to pogadanki (w formie monologu lub dialogu), w których poruszane są najróżniejsze zagadnienia. Jeżeli interesuje Cię muzyka, na pewno znajdziesz na ten temat podcast, z którego dowiesz się o historii muzyki, albo o technicznej kwestii jej tworzenia. Podobnie w przypadku literatury, kinematografii czy motoryzacji. 

Wybrać podcast można też ze względu na długość pojedynczego odcinka. Niektórzy twórcy wypuszczają odcinki mające po kilkanaście minut, a inni takie, które trwają dłużej niż film pełnometrażowy. Dobrze jest dobrać długość podcastu pod czynności, podczas których można go wysłuchać. Jeżeli wychodzisz na dwudziestominutowy spacer lepiej włączyć coś krótszego, aby niepotrzebnie nie przerywać jednego odcinka. Podczas podróży można wsłuchać się w długą opowieść na ulubiony temat bez potrzeby wybierania co chwilę nowego nagrania. 

Fenomen Instagrama

Na początku istnienia Instagrama było to miejsce przeznaczone głównie do zamieszczania zdjęć i obserwowania tego, co wrzucają znajomi lub inne osoby z najróżniejszych zakątków świata. Z czasem jednak ta platforma zyskała ogromny potencjał marketingowy. Profile na Instagramie mają nie tylko zwykli internauci, ale także międzynarodowi celebryci, osoby znane z sieci, a nawet poszczególne firmy. Instagram stał się miejscem pracy wielu ludzi, a także wizytówką salonów urody, sklepów internetowych i stacjonarnych oraz mniejszych i większych firm.  

Instagram na telefonie

Marka osobista na Instagramie

Profile w mediach społecznościowych stanowią pewnego rodzaju wizytówkę marki. Dzięki temu, w jaki sposób prowadzone jest konto na Instagramie, można zebrać większą liczbę potencjalnych klientów. Na instagramowym profilu można w przejrzysty sposób przedstawić swoją ofertę, a w przypadku branż artystycznych – stworzyć swoje portfolio.

O tym, jak wypromować swoje konto na Instagramie, bardzo szczegółowo, opowiada Mostecjuszka w e-booku „Instagrambook”. Autorka powie Ci jak robić dobre zdjęcia, które przyciągną uwagę obserwatorów. Nie zabraknie także porad technicznych – jaki aparat wybrać oraz w jaki sposób kadrować swoje fotografie. W „Instagrambooku” znajdą się także porady, dzięki którym Twój feed będzie spójny i estetyczny, a także jak tworzyć przyciągające uwagę opisy. Obecnie Instagram jest niesamowitym medium do pozyskiwania uwagi odbiorców. Dobrze jest wykorzystać ten czas i poprzez Instagram podzielić się z innymi swoją pasją. 

Podcast i Instagram w budowaniu wizerunku marki

Na początku artykułu pojawiły się słowa, że firma, która nie ma profili na social mediach – nie istnieje. Nie są to słowa wyolbrzymione. Przed pójściem do restauracji często zaglądamy na jej profil, aby zobaczyć menu. Z Instagrama najłatwiej jest dowiedzieć się o promocjach czy nowościach w ofercie. Instagram znacząco wpływa szybki przepływ informacji między marką a odbiorcą. Ponadto, w łatwy i dostępny dla każdego umożliwia pokazanie swojej oferty.

Zarówno za pomocą podcastu, jak i profilu na Instagramie można nawiązać bliższą relację ze swoimi odbiorcami. Osoby działające w Internecie pokazując się ze strony bardziej prywatnej, zmniejszają dystans. Dzięki temu ich relacja z odbiorcami nabiera bardziej koleżeńskiego charakteru.

Konto na Instagramie, jak i swój własny podcast najczęściej mają jakiś temat przewodni, który związany jest z profesją lub zamiłowaniem. W ten sposób Internet daje przestrzeń do podzielenia się własną wiedzą

Co myślisz o budowaniu wizerunku marki za pomocą prowadzenia podcastu lub profilu na Instagramie?
Podziel się z nami na naszym
Facebooku!

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.