wiedza

Korzyści płynące z wydania e-booka

Jakie korzyści niesie za sobą wydanie e-booka?

Załóżmy, że jesteś twórcą niesamowitego, inspirującego bloga, pełnego obszernych artykułów. A może swoją wiedzą i doświadczeniem dzielisz się na social mediach i tam oferujesz wartościowe treści, do których każdy ma dostęp? Tu nasuwa się jedno pytanie – jeśli udostępniam wiele bezpłatnych, ogólnodostępnych treści – czy ktokolwiek kupiłby ode mnie e-book? Czy to w ogóle jest warte mojego czasu? Oto najistotniejsze korzyści według skillme, jakie może przynieść utworzenie własnego e-booka. Chcesz je poznać? Czytaj dalej!

1. Decyzja = pewny zakup

Wśród korzyści z wydania e-booka jest również fakt, że książki elektroniczne można dostać niemalże „od ręki”. W przeciwieństwie do książek, które są kupowane w sklepie stacjonarnym lub internetowym, e-book jest dostępny od razu. Po opłaceniu zamówienia, odbiorca może niemalże od razu rozpocząć lekturę. Pamiętajmy, że zakupom towarzyszy pewnego rodzaju ekscytacja. Często pragniemy daną rzecz mieć natychmiast, a jeśli jest to możliwe, ma to znaczący wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Widząc długi czas oczekiwania na przesyłkę bądź za wysokie koszty z nią związane, klienci porzucają koszyki. Sprzedaż e-booka wyklucza te dwa czynniki.

 

korzyści z wydania e-bookaZdjęcie autorstwa picjumbo.com z Pexels

Zamawiając e-book kupujący unika uiszczenia opłat związanych z wysyłką. Z badań przeprowadzonych przez Gemius dla e-Commerce Polska w 2018 roku wynika, że aż 41% konsumentów zachęcają do zakupu niskie koszty dostawy, natomiast aż 21% deklaruje, że do zakupu skłania ich krótki czas oczekiwania na przesyłkę. 

zródło: gemius.pl  Raport „E-commerce w Polsce 2020”

 

2. Zbieranie informacji poprzez budowanie bazy klientów

Sprzedawanie czy też nawet udostępnianie bezpłatnego e-booka to doskonałe narzędzie do budowania bazy danych na temat potencjalnych klientów. Oferując swoje produkty, zachęć odwiedzającego Twoją stronę do zapisania się do newslettera. Może być to również warunek konieczny, poprzedzający otrzymanie darmowych treści. A dlaczego warto to zrobić? Budując markę osobistą, chcąc rozpocząć sprzedaż własnych produktów – w Twoim przypadku są to e-booki – bardzo istotne jest dokładne określenie persony klienta.

Wszelkie działania marketingowo-promocyjne, które podejmiesz w przyszłości, chcąc rozwijać swoją działalność, powinny być skrojone właśnie pod nich. Jedną z wielu przyczyn nietrafionych strategii w dziedzinie e-commerce, jest niedokładne określenie grupy odbiorców. Sprzedaż bądź udostępnianie treści pomoże Ci w zbieraniu informacji o Twoich klientach, poprzez zapisanie ich na listę newslettera.

 

wydanie e-booka - korzyściZdjęcie autorstwa Burak Kebapci z Pexels

Zachęcamy do zapoznania się z wpisem Eli Wolińskiej, która doskonale opisała istotę newslettera: https://elawolinska.pl/newsletter-dlaczego-jest-tak-wazny/

3. Tworzysz raz, stale zarabiasz

Kolejną, istotną korzyścią z wydania e-booka jest to, że możesz rozpowszechniać plik wiele razy, bez dodatkowych kosztów produkcji. Jest to tak zwany “dochód pasywny”. Oznacza to, że za raz wykonaną pracę, kilkakrotnie otrzymasz wynagrodzenie. Oczywiście sam proces tworzenia, pisania oraz wydania Twojego dzieła wymaga dużego zaangażowania i czasu, jednak po zakończeniu działań, możesz liczyć na stały dochód, bez angażowania się już w dany projekt. No, chyba że temat, który podejmujesz, wymaga aktualizacji. O tym piszemy w kolejnym punkcie.

4. Aktualizujesz informację, potwierdzając swoją eksperckość

Ostatni, kluczowy według nas pozytywny aspekt pisania e-booków, to możliwość ich aktualizacji. Chcąc dzielić się ekspercką wiedzą, musisz wziąć pod uwagę dynamikę rynku. Wyobraź sobie sytuację, że na Twoje treści dotyczące np. księgowości w przedsiębiorstwie, wydane kilka miesięcy lub lat wcześniej, trafia nowy czytelnik. Dotąd nie znał Twoich kanałów na social mediach, bloga czy strony internetowej. Jako świadomy konsument, nie zdecyduje się na zakup takiego e-booka, ponieważ będzie zdawał sobie sprawę z tego, że część zawartych w nim informacji może być już nieaktualna.

Jednak jeśli zdecydujesz się na aktualizację swoich treści i poinformujesz o tym potencjalnych klientów, nawet starsze pozycje mogą stale przynosić dochody. Co więcej, możesz mieć pewność, że dotychczasowi klienci docenią Twoje starania i profesjonalizm, otrzymując od Ciebie aktualizację zakupionych e-booków. Sprawisz, że chętnie wrócą do Twojego sklepu po więcej. Oczywiste jest to, że wydając treści w twardej oprawie, takie działanie nie będą możliwe.

korzyści płynące z wydania e-booka
Zdjęcie autorstwa Perfecto Capucine z Pexels

Jakie według Ciebie korzyści płyną z pisania e-booków i co sprawia, że ta forma utworu do Ciebie przemawia?
Może wręcz przeciwnie – nie jesteś zwolennikiem książek elektronicznych i decydujesz się tylko na te w twardej oprawie?

Related Posts

1 komentarz o “Korzyści płynące z wydania e-booka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.